Comisiones Obreras - Federación de Enseñanza

#repensarCCOO

jueves 22 de octubre de 2015

Entrevista entre els màxims responsables autonòmics d"educació i representants de la Federació d"Ensenyament

La FE CCOO PV trasllada al Conseller d"Educació la necessitat de negociar i acordar grans temes laborals i educatius

La Conselleria d"Educació ha iniciat una ronda d"entrevistes bilaterals amb els sindicats amb representativitat a l"educació valenciana.

Així, la delegació de CCOO PV - formada per les persones responsables d"acció sindical d’ensenyament públic, ensenyament priva i universitats, de política educativa, d’organització i de la secretaria general - ha tingut l’ocasió de traslladar al Conseller i al Secretari Autonòmic el llistat de temes que el sindicat considera necessari negociar al llarg d’aquesta legislatura.

La proposta de la FE CCOO PV s’ha articulat al voltant de tres eixos fonamentals: un acord sobre drets sindicals, un acord marc de recuperació contra les retallades i l’activació o constitució de diverses meses de negociació.

Pel que fa la necessitat d’un acord de drets sindicals hem subratllat que educació és l’única conselleria en la qual no gaudim d’un acord en aquest àmbit i que aquesta especificitat és únic a tot l’estat. L’absència d’acord pot portar a la total desregulació de la distribució d’hores sindicals i per tant considerem que per responsabilitat amb els drets educatius i sindicals l’Administració hauria de treballar per assolir aquest acord el més aviat possible.

Sobre les condicions laborals de les treballadores i treballadors pensem que ha arribat el moment d’arribar a un acord que plantege la recuperació d’allò que les retallades ens han robat. El més urgent en aquest cas és establir un calendari. Hi ha precedents d'ordenació en la negociació com ara l’acord que es va signar el 8 de maig de 2010 que implicava un protocol sobre temes de negociació amb una distribució temporal. A més de les retallades relatives a les condicions laborals el sindicat també ha destacat l’oportunitat  de tancar una oferta d’ocupació pública docent per a la legislatura actual i ampliar l’abast de l totes les beques.

L’altre aspecte que ha centrat el diàleg ha estat la situació de les actuals meses de negociació i la necessitat d’activar-les per anar avançant en la consecució d’acords. En aquest sentit, la valoració de la Federació d’Ensenyament ha estat que la Mesa d’Ensenyament Públic està començant a funcionar partricipadament, que les meses de Personal de Serveis Educatius Complementari i d’Ensenyament Privat cal activar-les i que cal crear la Mesa General d’Universitats, una demanda de fa molt de temps que cal concretar aviat

En resum, La política dels acords i la necessitat de recuperar condicions laborals i atenció educativa han centrat el diàleg i les demandes sindicals i l’Administració Educativa ha assumit l’oportunitat d’anar tractant aquestos temes.

jueves 22 de octubre de 2015

Sistema Educativo - Inicio

Territorios
  • Portal de transparencia