Comisiones Obreras - Federación de Enseñanza de Asturias

Comisiones Obreras - Federación de Enseñanza de Asturias
Menos es más

martes 29 de enero de 2019

CCOO denuncia la falta de profesoráu de Llingua Asturiana

Llingua asturiana

Llingua asturiana

NOTA BILINGÜE

CCOO DENUNCIA LA FALTA DE PROFESORÁU DE LLINGUA ASTURIANA


El Sindicatu d"Enseñanza de CCOO d"Asturies quier manifestar el so esmolecimientu pola falta de profesoráu de Llingua Asturiana en dellos centros educativos de la Comunidá Autónoma, una situación que yá se detectó a finales del cursu pasáu cuando se vio la dificultá pa realizar sustituciones y qu"esti cursu va a peor. Anguaño, son trés los institutos d"enseñanza secundaria asturianos onde tovía nun se cubrieron les places de Llingua: el CPEB de Zarréu, el IES "Avelina Cerra" de Ribeseya y el IES "Carmen y Severo Ochoa" de L.luarca. La consecuencia ye que l"alumnáu matriculao nesta asignatura inda nun empezó a recibir les enseñances d’Asturianu que solicitara al matriculase.

N’ochobre de 2018, CCOO detectó qu’había 6 centros de Secundaria onde, depués de celebrase tres adxudicaciones de personal interín, siguíen ensin docente de Llingua Asturiana. El Sindicatu solicitó una entrevista col Director Xeneral de Planificación Llingüística, Fernando Padilla Palicio, pa tratar esti y otros asuntos más como’l de la creación de la especialidá de Llingua Asturiana.

L’apertura de la bolsa, a la que s’apuntaron 10 profesores con habilitación pa dar clase de Llingua Asturiana, nun valió pa solucionar el problema, ya que tovía queden centros ensin docente. Hai que tener en cuenta qu’una parte de les persones que s’apunten a estes bolses fáenlo por previsión, porque pueden tar dando clase d’otra materia.

Pa CCOO, esti fechu pon de manifiestu un problema de planificación qu’afecta a la formación inicial del profesoráu de Llingua Asturiana na Universidá d’Uviéu. El problema fundamental, dende la puesta en marcha de la reforma universitaria de Bolonia, que provocó la estinción de los títulos propios de Filoloxía Asturiana, ye l’escasu númberu d’estudiantes que se tán formando pa dar clase d’esta materia. Poro, necesítense soluciones urxentes, como la promoción de los estudios rellacionaos cola Filoloxía Asturiana (Minor d’Asturianu en dellos graos de Filoloxía o Llingües Modernes y Mención d’Asturianu nel Grau d’Educación Primaria) y l’aumentu del cupu d’estudiantes de la especialidá d’Asturianu del Máster de Profesoráu de Secundaria (actualmente reducíu a 5), que supón otra vía pa llograr l’habilitación.

D’otra miente, nun hai qu’olvidar que les condiciones llaborales del profesoráu de Llingua Asturiana, qu’al nun tar reconocida la especialidá docente nun tien la posibilidá de presentase a oposiciones y, amás, trabaya en más d’un 80% de los casos a media xornada, influye de forma patente pa que nun se cubran les places.


CCOO DENUNCIA LA FALTA DE PROFESORADO DE LENGUA ASTURIANA

El Sindicato de Enseñanza de CCOO de Asturias quiere manifestar su preocupación por la falta de profesorado de Llingua Asturiana en algunos centros educativos de la Comunidad Autónoma, una situación que ya se detectó a finales del curso pasado cuando se hizo patente la dificultad para realizar sustituciones y que ha empeorado este curso. Actualmente, son tres los institutos de enseñanza secundaria asturianos donde aún no se han cubierto las plazas de Llingua: el CPEB de Zarréu, el IES "Avelina Cerra" de Ribeseya y el IES "Carmen y Severo Ochoa" de L.luarca. La consecuencia es que el alumnado matriculado en esta asignatura aún no ha empezado a recibir las enseñanzas de Asturiano que había solicitado al matricularse.

En octubre de 2018, CCOO detectó que había 6 centros de Secundaria en los que, tras haberse celebrado tres adjudicaciones de personal interino, seguían sin docente de Llingua Asturiana. El Sindicato solicitó una entrevista con el Director General de Planificación Lingüística, Fernando Padilla Palicio, para tratar este y otros asuntos más como el de la creación de la especialidad de Llingua Asturiana.

La apertura de la bolsa, en la que se han inscrito 10 profesores con habilitación para dar clase de Llingua Asturiana, no ha servido para solucionar el problema, ya que todavía quedan centros sin docente. Hay que tener en cuenta que una parte de las personas que se inscriben en estas bolsas lo hacen por previsión, porque pueden estar dando clase de otra materia.

Para CCOO, lo sucedido pone de manifiesto un problema de planificación que afecta a la formación inicial del profesorado de Llingua Asturiana en la Universidad de Oviedo. El problema fundamental, desde la puesta en marcha de la reforma universitaria de Bolonia, que provocó la extinción de los títulos propios de Filología Asturiana, es el escaso número de estudiantes que se están formando para dar clase de esta materia. Ante este hecho, se necesitan soluciones urgentes, como la promoción de los estudios relacionados con la Filología Asturiana (Minor de Asturiano en algunos grados de Filología y en el de Lenguas Modernas y Mención de Asturiano en el Grado de Educación Primaria) y el aumento del cupo de estudiantes de la especialidad de Asturiano del Máster de Profesorado de Secundaria (actualmente se reduce a 5), que supone otra vía para conseguir la habilitación.

Por otra parte, no hay que olvidar que las condiciones laborales del profesorado de Llingua Asturiana, que, al no estar reconocida la especialidad docente, no tiene la posibilidad de presentarse a oposiciones y, además, trabaja en más de un 80% de los casos a media jornada, influye claramente para que no se cubran las plazas.







 

CCOO denuncia la falta de profesoráu de Llingua Asturiana

martes 29 de enero de 2019

Documentos relacionados

Descargar nota de prensa (2019 01 29)

  • Zona de afiliados
  • Afiliate a CCOO
Webs territoriales
  • Viaje a Cuba
  • ATLANTIS
  • Direcciones, horarios y teléfonos
  • oposiciones 2019
  • ELABORACIÓN DE LOS HORARIOS
  • PERMISOS Y LICENCIAS
    • Personal interino
  • Circulares inicio de curso
  • CONCURSO DE TRASLADOS
  • COMISIONES DE SERVICIO
    • CENTROS CARACTERÍSTICAS ESPECÍFICAS
    • RETRIBUCIONES
  • JUBILACIONES
  • OPOSICIONES
  • Práctica docente
  • CD DOCUMENTOS
  • EBEP
  • CALENDARIO ESCOLAR