Comisiones Obreras - Federación de Enseñanza de Asturias

Comisiones Obreras - Federación de Enseñanza de Asturias
tiempo de ganae

miércoles 4 de julio de 2018

CCOO denuncia la mengua inxustificada d'asturianu na previsión de necesidaes docentes pal curso 2018/2019

La estimación realizada pola Conseyería d"Educación a partir de datos provisionales plantega una rebaxa de les places a xornada completa

TESTU BILLINGÜE/TEXTO BILINGÜE
 
CCOO DENUNCIA LA MENGUA INXUSTIFICADA D"HORES D"ASTURIANU NA PREVISIÓN DE NECESIDAES DOCENTES PAL CURSU 2018/2019
 
La estimación realizada pola Conseyería d’Educación a partir de datos provisionales plantega una rebaxa de les places a xornada completa
 
El Sindicatu d’Enseñanza de CCOO d’Asturies recibió nos últimos díes delles quexes formulaes por docentes y equipos directivos de distintos centros educativos en rellación cola previsión de places vacantes de Llingua Asturiana pal cusu 2018/2019. D’acordies colos datos recoyíos pol sindicatu, el númberu de places a xornada completa a les que va poder optar el profesoráu interino d’esta asignatura na próxima axudicación desciende casi nun terciu con respectu al cursu actual. Siguiendo la tendencia de los últimos años, munches de les places completes esistentes esti cursu contémplense na previsión de necesidaes docentes como medies xornaes.

La rebaxa nel cálculu d’hores de Llingua Asturiana en bien de casos nun coincide coles estimaciones realizaes nos centros educativos. Nos colexos públicos onde se da asturianu n’Educación Infantil, nun se tuvieron en cuenta les horas d’esta etapa. Tampoco nun se respetó’l criteriu de los equipos directivos que pidíen el caltenimientu d’una plaza completa de Llingua Asturiana col envís de cubrir delles necesidaes del centru. Ye’l casu del CRA de La Espina, onde la docente d’esta asignatura vien realizando funciones de coordinación. D’otru llau, el cálculu de necesidaes de los institutos básase nes hores de la ESO, descartando la posibilidá de que la materia puedan escoyela estudiantes de Bachilleratu. P’acabar, en dellos centros, como’l CEPA d’Uviéu, axúntase al alumnáu de niveles estremaos, reduciendo’l númberu d’hores llectives asignaes a la materia.

Too apunta hacia una planificación fecha, a partir de datos provisionales, con criterios economicistes, que rebaxa les espectatives de matrícula de los centros col aquel d’acomodar la previsión de necesidaes docentes a contratos a tiempu parcial. N’algún casu, como l’IES de Tinéu, estremáronse les hores d’asturianu en dos medies xornaes, ampliándose una d’elles a xornada completa col amiestu d’hores de Llingua Castellana.

La práctica habitual de realizar axustes, ampliando les hores de trabayu, depués d’empezar el cursu, empeora tovía más les condiciones llaborales de los docentes de Llingua Asturiana, un colectivu formáu mayoritariamente por profesoráu interino que davezu se ve obligáu a solicitar el so puestu trabayu sin saber cuál va ser el númberu real d’hores llectives qu’habrá dar, lo que tien consecuencies patentes sobre’l salariu. Esta situación ye inda más grave pola falta de reconocimientu de la especialidá de Llingua Asturiana y Lliteratura, qu’impide al profesoráu de la materia algamar la condición de funcionarios.

Los criterios de planificación descritos tamién afecten al derechu del alumnáu a recibir voluntariamente enseñances d’asturianu y gallego-asturianu, como diz la Llei 1/1998, darréu que provoca qu’en dellos centros la planificación se faiga en función de los recursos previstos, inorando les demandes de les families.
CCOO reclama a la Conseyería d’Educación que la previsión de necesidaes docentes se faiga a partir de datos reales, faciendo un sondéu de matrícula enantes de terminar el cursu, pa evitar los perxuicios que se vienen causando al profesoráu interino de Llingua Asturiana, garantizando, al mesmu tiempu, el derechu del alumnáu a estudiar la materia en tolos niveles de la enseñanza reglada.
 
Sindicato de Enseñanza de CCOO Asturias
Secretaría de Llingua Asturiana
 
CCOO DENUNCIA LA REDUCCIÓN INJUSTIFICADA DE HORAS DE ASTURIANO EN LA PREVISIÓN DE NECESIDADES DOCENTES PARA EL CURSO 2018/2019
 
La estimación realizada por la Consejería de Educación a partir de datos provisionales plantea una rebaja de las plazas a jornada completa
 

El Sindicato de Enseñanza de CCOO de Asturias ha recibido múltiples quejas formuladas por docentes y equipos directivos de distintos centros educativos en relación con la previsión de plazas vacantes de Llingua Asturiana para el cuso 2018/2019. De acuerdo con los datos recabados por el sindicato, el número de plazas a jornada completa a las que podrá optar el profesorado interino de esta asignatura en la próxima adjudicación desciende casi en un tercio con respecto al curso actual. Siguiendo la tendencia de los últimos años, muchas de las plazas completas existentes este curso han sido contempladas en la previsión de necesidades docentes como medias jornadas.

La rebaja en el cálculo de horas de Llingua Asturiana en muchos casos no coincide con las estimaciones realizadas en los centros educativos. En los colegios públicos donde se imparte asturiano en Educación Infantil, no se han tenido en cuenta las horas de esta etapa. Tampoco se ha respetado el criterio de los equipos directivos que pedían el mantenimiento de una plaza completa de Llingua Asturiana con el fin de subsanar distintas necesidades del centro. Es el caso del CRA de La Espina, donde la docente de esta asignatura viene realizando funciones de coordinación. Por otra parte, el cálculo de necesidades de los institutos se basa en las horas de la ESO, desestimando la posibilidad de que la materia pueda ser escogida por estudiantes de Bachillerato. Por último, en algunos centros, como el CEPA de Oviedo, se agrupa al alumnado de distintos niveles, reduciendo el número de horas lectivas asignadas a la materia.

Todo apunta hacia una planificación realizada, a partir de datos provisionales, siguiendo criterios economicistas, que rebaja las expectativas de matrícula de los centros con el fin de acomodar la previsión de necesidades docentes a contratos a tiempo parcial. En algún caso, como el IES de Tineo, se han fragmentado las horas de asturiano en dos medias jornadas, una de las cuales ha sido ampliada a jornada completa mediante la adición de horas de Lengua Castellana.

La práctica habitual de realizar ajustes, ampliando las horas de trabajo, una vez iniciado el curso no hace sino empeorar aún más las condiciones laborales de los docentes de Llingua Asturiana, un colectivo integrado mayoritariamente por profesorado interino que con frecuencia se ve obligado a solicitar su puesto de trabajo sin saber cuál va a ser el número real de horas lectivas que deberá impartir, lo que tiene consecuencias evidentes sobre su salario. Esta situación es tanto más grave por la falta de reconocimiento de la especialidad de Llingua Asturiana y Lliteratura, que impide al profesorado de la materia acceder a la condición de funcionarios.
Los criterios de planificación descritos afectan asimismo al derecho del alumnado a recibir voluntariamente enseñanzas de asturiano y gallego-asturiano, tal como se establece en la Ley 1/1998, ya que provoca que en algunos centros la planificación realizada en función de los recursos previstos prevalezca sobre las demandas de las familias.

CCOO reclama a la Consejería de Educación que la previsión de necesidades docentes se haga a partir de datos reales, realizando un sondeo de matrícula antes de finalizar el curso, con el fin de evitar los perjuicios que se vienen ocasionando año tras año al profesorado interino de Llingua Asturiana, garantizando, asimismo, el derecho del alumnado a estudiar la materia en todos los niveles de la enseñanza reglada.
 
 
 

CCOO denuncia la mengua inxustificada d'asturianu na previsión de necesidaes docentes pal curso 2018/2019

miércoles 4 de julio de 2018

Documentos relacionados

Descargar nota de prensa

Áreas temáticas relacionadas

Áreas Comunes - POLÍTICA EDUCATIVA Y GENERAL - COMUNICADOS CCOO

  • Zona de afiliados
  • Afiliate a CCOO
Webs territoriales
  • OPOSICIONES ASTURIAS 2018
  • OPOSICIONES DOCENTES 2018
  • ELABORACIÓN DE LOS HORARIOS
  • PERMISOS Y LICENCIAS
    • Personal interino
    • Convocatorias semanales
  • Circulares inicio de curso
  • CONCURSO DE TRASLADOS
  • COMISIONES DE SERVICIO
    • CENTROS CARACTERÍSTICAS ESPECÍFICAS
    • RETRIBUCIONES
  • JUBILACIONES
  • OPOSICIONES
  • Práctica docente
  • CD DOCUMENTOS
  • EBEP
  • CALENDARIO ESCOLAR